وبلاگ

همه چیز در مورد مدل نامبر و پک آیفون !

مقدمه

مطالعه کردن این مطلب تا انتها برای همه واجبه !

چه کسانی که قصد خرید آیفون دارند و چه کسانی که قصد فروش آیفون دارند . متاسفانه در رابطه با مدل نامبر آیفون ها و پک اصل و غیر اصل بودن آیفون ها هزار و یک نظر درست و غلط وجود دارد و اختلاف نظر ها و نظر های مختلف ذهن خریدار رو موقع خرید گُنگ و سردرگم میکند .

در این مطلب همه چیز در رابطه با مدل نامبر های مختلف آیفون ، دلیل ریپک شدن ، اکتیو و نات اکتیو و سایر نکاتی که همگی لازم هست آموزش ببینید و اطلاع داشته باشید نوشته شده .

کلام اول

مدل نامبر چیست ؟

مدل نامبر به ما در رابطه با کالای مد نظر اطلاعاتی مثل تاریخ تولید ، پارت نامبر (سفارش ساخت) و سری ساخت به ما میدهد.

در محصولات اپل حرف اولی که مدل نامبر با آن شروع میشود بیانگر سری ساخت آن محصول است .

حروف ابتدای مدل نامبر محصولات اپل بیانگر چه میباشند؟

  • حرف M در ابتدای مدل نامبر :

حرف M برگرفته از کلمه ی Main به معنای اصلی میباشد . محصولات اپل در اولین عرضه با مدل نامبر M و گارانتی اپل روانه ی بازار میشوند و به این معنیست این کالا کاملا آکبند است و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش اپل میباشد .

  • حرف N در ابتدای مدل نامبر :

حرف N برگرفته از کلمه ی (New) به معنای جدید است ،

یعنی این دستگاه توسط اپل تعویض شده است ،

بسیاری فکر میکنند قطعه ای از این دستگاه تعویض شده است که این تفکر کاملا غلط میباشد .

دستگاه شما اگر بعد از خرید دچار نقص فنی شود و گارانتی اپل دستگاه شما را با یک دستگاه جدید تعویض بکند حرف اول مدل نامبر دستگاه جدید N میباشد که این. تنها به این معنیست شما یک بار گارانتی خود را استفاده کرده اید و دستگاه جدید و کاملا آکبند را در ازای آن دریافت کرده اید .

تنها و تنها دلیل اینکه دستگاه با N شروع میشود همین است و هیچ تفاوتی از نظر کیفیت ساخت و تولید با دستگاه سری M ندارد و این دستگاه آکبند و بدون هیچگونه تعمیر و نقصی روانه ی بازار میشود .

  • حرف F در ابتدای مدل نامبر:

حرف F برگرفته از حرف Fresh میباشد و دستگاه هایی که دچار نقص فنی به هر دلیلی بوده اند توسط کارشناسان اپل تعمیر شده اند و با قیمت کمتر روانه ی بازار شده اند ، اصطلاحا آیفون رفرش (تعمیری) این دسته از آیفون ها هستند که ارزش خرید و قیمت کمتری نسبت به سایر آیفون ها دارند .

  • حرف P در ابتدای مدل نامبر :

حرف P برگرفته از کلمه ی personalized به معنای شخصی سازی شده میباشد و یعنی این آیفون با ظاهر و استایلی شخصی سازی شده برای یک کاربر به صورت خاص تولید شده است .

  • حرف 5L,5G,3G در ابتدای مدل نامبر :

آیفون هایی هستند که باز تولید میشوند و بدون گارانتی اپل روانه ی بازار میشوند و از نظر کیفیت ساخت و نحوه ساخت کاملا با آیفون های سری اول (M) برابر میباشند.

اما چرا بدون گارانتی روانه ی بازار میشوند ؟

برفرض مثال اپل پس از توقف تولید آیفون های 13 پرو و 13 پرومکس آخرین سری را تحت عنوان 5L روانه ی بازار کرد چون که خط تولید این محصولات دیگر فعال نیست و اپل نمیتواند این کالا را با کالای آکبند جایگزین کند و به همین دلیل بدون گارانتی روانه ی بازار میشوند .

کلام دوم

ریپک به چه معناست ؟

Re Pack از اسمش هم پیداست یعنی پک (کارتن) مجدد ، اینکه کارتن مجدد تولید میشود دلایل بسیاری دارد .

متاسفانه خیلی ها آیفون ریپک رو با رفرش و تعمیری اشتباه میگیرند و فکر میکنند پک آیفون میتونه ملاک این باشه که این آیفون تعمیری هست یا خیر 

اما این طرز فکر کاملا اشتباه است !

کارتن یا پک آیفون فقط بیانگر IMEI, سریال نامبر ، مدل نامبر ، پارت نامبر است که شما در صورتی که قصد خرید آیفون رو به صورت پلمپ دارید از اطلاعاتش مطلع باشید و تعمیری بودن یا نبودن اون آیفون رو چیز های دیگری مشخص میکند ،

چون یک آیفون میتواند پک اصلی باشد و تعمیر شده باشد

و یک آیفون نیز میتواند ریپک باشد و تعمیر نشده باشد و

اهمیت کارتن در همین حد است نه کمتر و نه بیشتر

اما

آیفون به چه دلیلی ریپک میشود ؟

اصلا چرا باید کارتن مجدد تولید بشه ؟

به طور مثال اینکه آیفون های کارکرده و اکتیو در سراسر دنیا بدون کارتن جمع آوری و فروخته میشوند اما در ایران به این دلیل که کارتن از قدیم الایام حکم سند موبایل رو داشت و هنوز هم دارد برای آیفون های اکتیو و یا کارکرده در ایران کارتن مجدد با مشخصات آیفون تولید میشود و به این یکی از دلایلی هست که ریپک به وجود می آید .

کلام سوم

آیفون اکتیو چیست ؟

آیفون اکتیو به آیفونی گفته میشود که یک بار از جعبه آنباکس شده و سیمکارت خورده و مراحل فعال سازی اولیه (Activition) انجام شده و مجدد پلمپ شده .

چرا آیفون اکتیو میشود ؟

به دلیل تحریم اپل و محدودیت در واردات آیفون آکبند واردکننده ها مجبور میشوند آیفون هارو در کشور های مختلف اکتیو بکنند و سپس وارد ایران بکنند تا این محدودیت هارو دور بزنند .

آیفون اکتیو هم آکبند محسوب میشود چون فقط برای اکتیو شدن یا همان فعال سازی اولیه روشن شده اند و سپس وارد کشور شده اند و تنها تفاوت اکتیو و نات اکتیو در همین است !

 

کلام آخر

این مطلب برای افزایش دانش شما و مطلع بودن شما از سری های مختلف آیفون و نمونه اجناس موجود در بازار آیفون ارائه شده و با دانش صحیح و به دور از حرف های نادرست و غلط خریدتون رو انجام بدید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *